50. léta v ČR
-
únor 1948 — snaha o podřízení úmění → z osvobození a budování (lidé opravdu měli radost)
-
Václav Dobiáš — Budujeme
-
Jan Seidel + Josef Hora — Píseň svobody
-
Jan Seidel + Bedřich Bobek — Kupředu, zpátky ni krok
-
Sovětské písně (zpívaly amatérské soubory) — Kaťuša
-
lidé chtěli poslouchat taneční hudbu (swing) — na soubory byly kladeny vyšší nároky (soubor Julia Fučíka)
-
Václav Trojan — Kdybych já uměl psát básně
-
Ten umí to a ten zas tohle — Císařův pekař a pekařův císař (text: Jan Werich, hudba: Zdeněk Petr)
-
smyčcový orchestr Dalibora Brázdy
-
populární melodie + zvuk smyčců
-
přes 200 000 desek
-
nahrávky Moulin Rouge, Píseň pro Kristýnku, Plují lodi do Triany
-
další orchestry — orch. Gustava Broma, orch. Zdeňka Bartáka
-
1956 — Kruh přátel moderní taneční hudby a jazzu
-
sborník Jazz 1958 (zničen, vydán pod jiným názvem) → Taneční hudba a jazz 1960 (vydáván každoročně)
-
soutěž Hledáme písničku pro všední den
-
finále v Lucerně
-
za doprovodu orchestru Karla Krautgartnera
-
znělka hudba: Jan Hammer, text: Jaromír Hořec — Docela všední, obyčejný den
-
1958 — STUDIO 5 (jazzový soubor)
-
hrál s nimi Karel Krautgartner (sax, cl)
-
klavírista Rudolf Rokl
-
mládež se obrací k Rock & Rollu
-
Accord Club — spoluúčinkuje Jiří Suchý
-
Faps (Fakulta architektury a pozemního stavitelství)
-
Sputníci — Petr Janda, Jiří Stivín
-
v 2. půlce 50. let — vznik malých divadel
-
Reduta — Accord Club, Jiří Suchý, jazzové večery Studia 5, čtení vlastní poezie
-
Rokoko
-
Semafor — Jiří Suchý + Jiří Šlitr, orchestr Ferdinanda Havlíka